nihonkichigai tj. lud za Japanom

31.03.2007., subota

još malo o Tokyu

Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,dolazak shinkansenom iz Kyota u Tokyo

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Yaesu Book Center,preko puta Tokyo st.,u ulici Sotobori-dori

Image Hosted by ImageShack.us

gore,avenija Sotobori-dori,između drveta i zgrade vidi se Tokyo station

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,snimljeno ispred Hosei Daigaku
- 16:11 - komento o nokoshite kudasai (9) - Isprintaj - #

29.03.2007., četvrtak

Josipa Lisac,Omer-beže...



Omer-beže na kuli sjeđaše

Omer-beže na kuli sjedaše.
Čuj, Omere, dilbere,
haj, željo moja,
aman, na kuli sjedaše!

Vjernu ljubu na krilu držaše.
Čuj, Omere, dilbere,
haj, srećo moja,
aman, na krilu držaše!

"Vjerna ljubo, ženiću se drugom!"
Čuj, Omere, dilbere,
haj, željo moja,
aman, ženiću se drugom!

Žen' se ago, i meni je drago.
Čuj, Omere, dilbere,
haj, željo moja,
aman, i ja se udajem.
- 22:36 - komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

Haiku

Image Hosted by ImageShack.us

Najveći japanski,ali i šire(čitaj u Svemiru) haiku pjesnik je Matsuo Basho
(1644-1694).(Već sam pisao o njemu,ako koga zanima nek' pogleda u
arhivu postova).Basho je zaslužan što se haiku poezija počela shvaćati
kao ozbiljna književna forma.Basho haiku nije samo pisao,on ju je živio.
Posebno na svojim putovanjima.Stihovi mu odišu velikom ljubavlju prema
prirodi.
Image Hosted by ImageShack.us
Usred bresaka
što posvud su u cvatu-
procvala trešnja !

Basho

Image Hosted by ImageShack.us

O,ovom stazom
za jesenjeg sumraka
nitko ne ide.

Buson(1715-1783)

U svojoj knjizi "Japanska haiku poezija" prof. Devide ovako komentira
ovaj haiku Yose Busona:

"(Rubac djevojčice prenisko nad očima:Kako dražesno !):kako dražesno !"
...a što drugo reći nego:Kako dražesno !

Image Hosted by ImageShack.us

MALI PODSJETNIK ZA PISANJE HAIKU PJESAMA ili Kako pisati haiku :

1.Haiku je trostih gdje stihovi,približno,imaju redom 5,7 i 5 slogova.
Ukupno,haiku bi trebao imati izmedu 12 i 20 slogova(jap.onji).

2.Haiku cesto sadrži rijec koja određuje godišnje doba u kojem je
haiku nastao.

3.Haiku je neposredni izraz pjesnikova doživljaja,pri cemu nije sudjelovalo
razmišljanje, zakljucivanje,poucavanje i slicno.

4.Haiku pjesnik uranja u predmet svoje pjesme i ne istice svoje “ja”.

5.Tema haiku pjesme najcešce je priroda i covjek u njoj.Ljubav u
znacenju erosa opcenito nije predmet haiku poezije.

6.Da bi neki doživljaj bio zabilježen kao haiku,mora imati i svoju poetsku
vrijednost kojom se izdiže iznad bilo kakvog doživljaja bez posebnog znacenja.

7.Ljepota haiku poezije je u njegovoj istinitosti, neposrednosti i posebno u
tome što je njime nešto,možda,vec otprije poznato,doživljeno na nov način-cišce,snažnije,dublje.

8.Vrijeme u kojem se haiku dogada je gotovo beziznimno sadašnjost- haiku je
poezija “ovdje i sada”.

9.Haiku nije aforizam,nije poslovica,nije minijatura-nije “pjesmičak”.Haiku ne
smije biti kićen.Haiku ne trpi sroka jer je taj za nj prejako sredstvo koje bi mu
prigušilo tankoćutnije nijanse.U pravilu,haiku nema naslov.

10.Ako želite pisati haiku,procitajte i doživite što više haiku pjesama.
-------------------------------------------------------------------------------
* mali podsjetnik ili kako pisati haiku poeziju složio prof.Vladimir Devide

...evo jednog mog haiku pokušaja...ne budite prestrogi...

pokislo jutro
u redu za kruh
i nestrpljivi vrabac

Image Hosted by ImageShack.us

Ohanami;što li rade?Možda pišu haiku,a možda su u šumi...
- 19:03 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

System of a Down,Such a lonely day

Image Hosted by ImageShack.us



* vidi za System of a Down
- 18:43 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

28.03.2007., srijeda

tokyo gaijin



* vidi Tokyo gaijin Live u parku,post od 10.siječnja

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Zozo-ji,hram obitelji Tokugawa

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

* slike su jednog gaijina iz Hrvatsko-japanskog društva;Siniša slike su predobre !
- 17:55 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

25.03.2007., nedjelja

Tokyo...naj grad na svijetu


Image Hosted by ImageShack.us


Prije 400 godina bio je malo ribarsko selo od stotinjak kuća,
prije 200 godina postao je najmnogoljudniji grad na svijetu,
što je i danas.U svom razvoju proširio se do susjednih gradova
i spojio se s njima,tako da danas na tom području živi preko 30
miliona ljudi.Tokyo(hrv.Istočna prijestolnica) je podijeljen na 23 dijela(-ku,eng.ward):

1.Adachi-ku
2.Arakawa-ku
3.Bunkyo-ku
4.Chiyoda-ku
5.Chuo-ku
6.Edogawa-ku
7.Itabashi-ku
8.Katsushika-ku
9.Kita-ku
10.Koto-ku
11.Meguro-ku
12.Minato-ku
13.Nakano-ku
14.Nerima-ku
15.Ota-ku
16.Setagaya-ku
17.Shibuya-ku
18.Shinagawa-ku
19.Shinjuku-ku
20.Suginami-ku
21.Sumida-ku
22.Taito-ku
23.Toshima-ku


Image Hosted by ImageShack.us

gore,karta Tokya podijeljenog na 23 kvarta


Image Hosted by ImageShack.us

gore,prikaz života u Tokyu koji se tada zvao Edo(hrv.Vrata zaljeva),Edo Tokyo Mmuseum


Grad je razaran i praktički ispočetka građen dva puta u 20.st.
Prvi put nakon potresa 1923.,kada je poginulo preko 100.000 ljudi,
i drugi put 1945. kada je bombardiran od strane amerikanaca.
Poginulo je više ljudi nego u Hiroshimi,a kako je tada većina zgrada,
kuća,svetišta i hramova bilo od drveta uništeno je 80% strukture
grada.Danas je Tokyo jedan od najskupljih gradova na svijetu.
U gradskoj upravi radi 13.000 ljudi koji su smješteni u neboderu od
105 katova i sa dva tornja,u kvartu Shinjuku(vidi dolje).

Image Hosted by ImageShack.us


- 17:20 - komento o nokoshite kudasai (5) - Isprintaj - #

manu chao,la rumba de Barcelona


- 15:46 - komento o nokoshite kudasai (0) - Isprintaj - #

24.03.2007., subota

Eugenika,znanost o "poboljšanju rasa"


Image Hosted by ImageShack.us


Jeste li čuli za eugeniku ?
Enciklopedijsko pojašnjenje:korijen riječi dolazi od grčkog i znači
plemenitog podrijetla.Osnivač eugenike je Francis Galton(1822-1911),
eng.prirodoslovac i rođak Charlsa Darwina,godine 1865.
Galton je zagovarao sprečavanje razmnožavanja duševno
i tjelesno hendikepiranih.Uzor Galtonu je bio Thomas Robert Malthus
(1766-1834),autor djela "Ogled o načelu stanovništva"(Essey on the
Principles of Population),u kojem tvrdi da se populacijske skupine šire
geometriski,dok se dostupna hrana povećava aritmetički,što dovodi do
povremenih gladi i umiranja.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Francis Galton,osnivač eugeničarskog društva

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Thomas R.Malthus,jedan od većih kretena u povijesti Svemira

Eugenika u praksi:
Godine 1932.,21.kolovoza(pet mjeseci prije nego što će na vlast doći
Hitler(1889-1945) i osam mjeseci prije nego će na vlast doći Franklin
Delano Roosevelt(1882-1945),slučajno ?) u njujorškom Muzeju za
povijest prirode održan je je "Treći međunarodni kongres o eugenici",
u organizaciji Međunarodne federacije udruženja eugeničara.
Glavni pokrovitelji kongresa bili su Prescot Bush(1895-1972),republikanski
senator za Conneticut,Wall Street bankar i djed sadašnjeg 43.predsjednika
SAD-a Georga W.Busha(1946) i William Averell Harriman(1891-1986)
demokratski političar,bussisman i diplomat,ministar vanjskih poslova SAD-a
u Sovjetskom Savezu i Britaniji.Harrimanova majka bila je meštar ceremonije,
jer je ona 1910. osnovala u Americi pokret za poboljšanje rase,kao podružnicu
londonskog eugeničarskog instituta Nacionalni laboratorij Galton.Službene
predstavnike na kongres su poslali talijanski fašisti i njemački nacisti.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Prescot Bush

Image Hosted by ImageShack.us

gore,William Averell Harriman

Njemačku delegaciju predvodio je dr.Ernst Rudin(rođen u Švicarskoj
1874-1952),psihijatar na Institutu za genealogiju i demografiju u Berlinu.
Na tome je institutu doktoru Rudinu obitelj Rockefeller,glavni dioničari
Standard Oil America(danas Exxon,jedna od "sedam sestara"),zakupila
cijeli kat za nesmetano bavljenje eugenikom i pitanjima "poboljšanja rasa"
(race betterment).Dvije godine ranije dr.Rudin predvodio je njemačku
delegaciju na Kongres o mentalnoj higijeni u Washingtonu,a 1928. u
Munchenu je među međunarodnim eugeničarima stekao slavu predavanjem
"Mentalne nastranosti i rasna higijena",zalažući se za zabranu miješanja rasa
i zakonsku sterilizaciju hendikepiranih(invalida,djece s niskim kvocijentom
inteligencije...).U New York je 1932. na kongres dr.Rudin stigao brodom
Harriman-Bushove "Hamburg-Amerika Line",uz puni tretman na njihov trošak.
Na kongresu je bio izabran za predsjednika Međunarodne federacije udruženja
eugeničara.
Dolaskom Hitlera na vlast u Njemačkoj 1933.,dr.Rudin je započeo,kao službeni
namjesnik za eugeniku ministarstva unutrašnjih poslova Trećeg Reicha na čijem
čelu je tada bio Wilhelm Frick(obješen u Nurnbergu,1946),provoditi zaključke
njujorškog kongresa kao državnu politiku.Dr. Rudin je napisao "Zakon o
prevenciji nasljednjih oboljenja kod potomstva",kojim se ozakonila sterilizacija,
a prvi model tog zakona primijenjen je,prije toga,u američkoj državi Virginiji.
Ubrzo je osnovana agencija "T 4",u kojoj su uvježbani "eugeničari",psihijatri iz
Rudinova instituta,sterilizirali oko pola milijuna duševnih bolesnika,slijepih,gluhih,
alkoholičara...Uskoro se agencija pretvorila u centar za eutanaziju.Predviđeni za
sterilizaciju bili su umjesto toga ubijani,a njihov mozak poslan u istraživačke
laboratorije.

Image Hosted by ImageShack.us

dr.Ernst Rudin

Prescot Bush i Averell Harriman posjedovali su kompaniju Dresser
Industries kao dio naftnog imperija Standard Oil New Jersey-Texas,
koji je zajedno s njemačkim koncernom I.G.Farben izvorne patente za
proizvodnju umjetne gume i benzina iz ugljena primjenjivao u kzl-u
Auschwitz(polj.Oswiencim).
------------------------------------------------------------------------
* većina podataka u postu je iz teksta Srećka Jurdane "ANGLOSAKSONCI
KREIRALI NACIZAM,porijeklo Bushova novca:od Auschwitza do Manjače
iz Večernjeg Lista od nedjelje,13.prosinca 1992.


- 00:35 - komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

22.03.2007., četvrtak

manu chao,clandestino


- 20:29 - komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

21.03.2007., srijeda

Ryokan Taigu,"dobroćudna velika budala" i njegova poezija

Image Hosted by ImageShack.us

Ryokan Taigu rođen je kao Yamamoto Eizo 1758. u ribarskom selu
Izumozaki u pokrajini Echigo(danas prefektura Niigata).Ime Ryokan
uzeo je u 19 godini kad je stupio u soto zen hram Kosho-ji kao budistički
redovnik,novak.
Ime koje je preuzeo može se prevesti kao "dobroćudna velika budala"."Ryo"
znači "dobar",a "kan" je "širok" u smislu širokogrudnosti i veličine srca.
"Taigu" znači "velika budala",nešto kao djetinje priprosta duša lišena svakog
pretvaranja i laži.Učitelj Kokusen se pozvao na te odlike u inki(potvrda o
prosvjetljenju) koju je dao svom najboljem učeniku:

Ryo je naizgled budalast,ali on prelazi široki Put,
Neometana,tko ga može odgonetnuti ?
Predajem ovu svjedodžbu zajedno sa štapom od planinskog vrha;
Ma kamo se zaputio zadržat će mir stečen unutar ovih zidova.

O Ryokanu je prof.Devide rekao:

Ryokan se potpuno mogao zaboraviti u branju cvijeća ili u igri s djecom.
To,naravno,nije bio djetinjasti već djetinji zaborav...Ako smo još sposobni
govoriti o čištoći srca a da nam to ne bude ni otrcana,ni sentimentalna,ni
licemjerna fraza,onda bismo mogli reći da je Ryokan bio osoba čista srca
par excellence.Ryokan nije bio propovjednik,no čitav mu je život bio
propovjed.Svakoga bi pozdravio naklonom i nasmiješio se.Volio je ptice
poput nekog japanskog Franje Asiškog-nerijetko bi mu pojeli svu rižu iz
zdjele kojom je prosjačio,a jednom je u domu nekog prijatelja pustio na
slobodu skupocjenu pticu što ju je ovaj držao u krletki.Gdje god bi se u
nekom selu pojavio,govorili su,od samog pogleda na nj prestale bi u trenu
sve svađe i prepirke.

Image Hosted by ImageShack.us

Boraveći u hramu Etsu-ji kod učitelja Kokusena Ryokan je napisao:

Svećenik Senkei,pravi čovjek Puta !
Radio je šutke-bez suvišnih riječi
Trideset godina proveo je u zajednici Kokusena.
Nikad nije meditirao,nikad čitao svete tekstove,
Nikad nije rekao ni riječi o budizmu-
Samo je radio na dobrobit sviju.
Vido sam ga,ali ga nisam zaista vidio;
Upoznao sam ga,ali ga nisam zaista upoznao.
Nemoguće ga je oponašati.
Svećenik Senkei,pravi čovjek Puta !
- 21:55 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

20.03.2007., utorak

pepersi,brandy


- 18:21 - komento o nokoshite kudasai (5) - Isprintaj - #

18.03.2007., nedjelja

Pokušaji izricanja neizrecivog

Image Hosted by ImageShack.us

Jednom je redovnik došao Genshi želeći saznati gdje su vrata
do puta istine.Gensha ga je upitao:"Čuješ li žubor potoka?"
"Da,čujem",odgovorio je redovnik.
"Tamo su vrata",reče Gensha.
---------------------------------------------------------------------
Image Hosted by ImageShack.us

Hsuan-sha Shih-pei,(jap.Gensha Shibi,835-908),bio je kineski zen učitelj
Hogen zen škole koja se ugasila do kraja 10.st.Učitelj mu je bio Hsueh-feng
I-ts'un(jap.Seppo Gison,822-908),a Gensha je između ostalog bio učitelj Lo-han
Kuei-ch'ena(jap.Rakan Keijin,867-928).Prije nego što je postao učitelj bio je ribar
kao i njegov otac.
- 14:27 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

Susret sa proljetnom procesijom

Image Hosted by ImageShack.us

Bauljajući po povijesnom gradu Nikko(o kojem sam već pisao,vidi
post Tajna života,od 18.02.,srijeda),u travnu 2006.,naišao sam na
interesantnu povorku koja se sporo valjala po cesti.Pretpostavljam da
je povod bio dolazak proljeća i obilježavanje jednog od najpopularnijih
praznika,ako ne i najpopularnijeg praznika u Japanu-Ohanami(gledanje
trešnjina cvijeta).

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
- 02:24 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

Povratak u prošlost

Image Hosted by ImageShack.us

Ovdje možete naći crno-bijele(i poneku u boji) fotografije Japana 19. i 20.stoljeća
- 01:04 - komento o nokoshite kudasai (2) - Isprintaj - #

Blog učitelja Nishijime

Image Hosted by ImageShack.us

Soto zen učitelj Gudo Wafu Nishijima svestrana je i zanimljiva osoba.
Rođen je 1919.u Yokoohami.Diplomirao 1940. na pravnom fakultetu u
Tokyu.Od 1947.do 1950.radio u ministarstvu finacija.Od 1950.radi kao
menager u Japan Securities Finance Company.Godine 1973.(ili 1975.,
zavisi od izvora) postao unutrašnji revizor Japan Securities Finance Co.
Godine 1979. postao savjetnik Ida Ryogukudo Co. nakon što je napustio
Japan Securities Finance Co.Godine 1940.upoznao je soto zen učitelja
Kodo Sawakija(1880-1965),koji je bio učitelj i velikom Taisen Deshimarua
(1914-1982),koji je ostavio dubok zen trag u Europi,posebno u Francuskoj.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,učitelj Kodo Sawaki


Image Hosted by ImageShack.us

gore,učitelj Taisen Deshimaru


Otkad je upoznao učitelja Sawakija Nishijima prakticira za-zen(zen meditacija),i
daje dobar primjer kako spojiti dvije na prvi pogled nespojive stvari,biti zen učitelj i
financiski stručnjak u isto vrijeme.
----------------------------------------------------------------------------------
* blog učitelja Nishijime

- 00:01 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

17.03.2007., subota

Muvana oko stola s japanskom hranom

Image Hosted by ImageShack.us

gore,doručak koji mi je pripremila gospođa Eiko za mog posljednjeg
dana u Japanu u travnju 2006.


Pladanj s jelom izgleda poput profinjene slike:on je okvir koji na tamnoj
podlozi sadrži različite predmete(zdjelice,kutije,tanjuriće,štapiće,hrpice
hrane,malo đumbira,nekoliko naramčastih vlati povrća,smeđi fond za umak),
a kako su te posudice i ti komadići hrane maleni ali brojni,rekli bismo da
takvi pladnjevi odgovaraju definiciji slikarstva koje je,prema riječima Piera
della Francesce "tek demonstracija površina i tijela koja su,ovisno o svojem
svršetku,manja ili veća".Pa ipak,taj red tako prekrasan kada se pojavljuje,
namijenjen je tome da bude razrušen i ponovo složen ovisno o samom
ritmu uzimanja hrane;ono što je u početku bilo nepomična slika,postaje
obrtnički stol ili šahovska ploča,postaje prostor,ne za gledanje,nego za
izvršavanje,ili za igru;slikarstvo,zapravo,bijaše tek paleta(radna površina)
s kojom ste se igrali prema tome kako ste jeli,crpeći ovdje prstohvat povrća,
tamo riže,pa onda začina,pa zalogaj hrane,prema slobodnoj naizmjeničnosti,
poput grafičara(japanskog),pred kojim su zdjelice s bojom,a koji u isto
vrijeme i znade i oklijeva;na taj način,a da ga se pri tom niti negira niti
umanjuje(ne radi se o neizainteresiranosti za hranu,ponašanju koje je uvijek
moralno),čin uzimanja hrane dobiva biljeg neke vrste posla ili igre,što se
manje odnosi na transformaciju sirovine(stvar koja se tiče kuhinje;naime
japanska hrana je kratko kuhana,namirnice na stol dolaze u prirodnom obliku;
jedino što su doista pretrpjele jest rezanje),a više na živo grupiranje koje,
kao da je inspirirano elementima kojih redosljed uzimanja nije određen
nikakvim protokolom(možete izmjenjivati zalogaj juhe,zalogaj riže,prstohvat
povrća(skoro sam napisao proljeća);budući da je čitav čin uzimanja hrane u kompoziciji,sastavljajući zalogaje vi sami pripremate ono što jedete;jelo više
nije reificirani proizvod kojega je pripremanje u nas sramežljivo udaljeno
u vremenu i prostoru(unaprijed pripremljeni obroci iza pregrade kuhinje,
te tajne prostorije u kojoj je sve dopušteno pod uvjetom da proizvod
iz nje izađe sastavljen,ukrašen,miomirisom,dotjeran).Otuda proizlazi živi
(što ne znači:prirodni) karakter te hrane,koja kao da u svako godišnje doba
ispunjava pjesnikovu želju:"O,proslavimo proljeće odabranim jelima..."
Japanska hrana uzima iz slikarstva osobinu izravno najmanje vizualnu,
osobinu koja se uvukla duboko u tijelo(povezano s težinom i radom ruke
koja povlači ili pokriva),a koja nije boja nego dodir.Kuhanu rižu(njezin
specijalni identitet potvrđuje posebni naziv,za razliku od sirove riže)
možemo definirati samo kroz kontradikciju materije;ona se u isto vrijeme
drži zajedno i odvaja;njezino supstancijalno opredjeljenje je fragment,
blagi konglomerat;ona je jedini element ravnoteže u japanskoj hrani
(koja je proturječna kineskoj hrani);ona je ono što pada,suprotno onomu
što lebdi;ona slici daje zgusnutu,zrnastu,a ipak sipku bjelinu(protivnu
bjelini kruha):ono što na stol dolazi zgusnuto,zalijepljeno,ruši se jednim
udarcem dvostrukih štapića,ali se ipak nikada ne rasipa,kao da je došlo do
dijeljenja došlo samo zato da bi se dobila još jedna neukrotivija kohezija
(kao cijepanje atoma),upravo je ovaj odmjereni(nepotpun)otpad s one
strane(ili s ove strane)hrane,namijenjen konzumiranju.Na isti način-ali
na drugom kraju supstanci-japanska juha(ova riječ juha nedolično je gusta,
a bujon preiše podsjeća na pansion)unosi u prehrambenu igru dašak
svjetlosti.U nas je(misli se na francuze)svijetla juha jadna;ali ovdje,
tananost bujona tekućeg poput vode,izdrobljena soja ili grah koji plove,
tu i tamo poneki čvrsti komad(vlat trave,vlakno povrća,komadić ribe)
koji,plutajući,režu tu malu količinu vode,svraćaju naše misli na bistru
gustoću,na hranjivost bez masnoće,na eliksir koji je tim krepkiji što je
čistiji:nešto vodeno(ali ne vodenasto),nešto blago morsko navodi na
misao o izvoru,o dubokoj vitalnosti.Tako se japanska hrana učvršćuje
u reduciranom sistemu materije(od bistrog do djeljivog),u treperenju
označitelja:takve su i osnovne karakteristike Pisma izgrađena na izvjesnoj
treperavosti jezika,a takvom se pokazuje i japanska hrana:ona je pisana,
podložna gestama razdiobe i odabiranja koje hranu ne opisuju na pladanj
za obrok(to nema ničeg zajedničkog sa fotografiranom hranom,obojenim
kompozicijama iz mondenih časopisa),nego u duboki prostor koji slojevito
raspoređuje čovjeka,stol i univerzum.Jer Pismo je upravo onaj čin koji
sjedinjuje u istom poslu ono što ne bi moglo biti obuhvaćeno zajedno
u jedinome plošnom prostoru predočavanja.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,da bi dojam savršenog doručka bio potpun Eiko-san je zasvirala na kotu
(tradicionalni japanski instrument),čast s kojom sam se teško nosio

___________________________________________________________________
* tekst Rolanda Barthesa iz knjige "Carstvo znakova",Zagreb,1989.,str.20-22 i 24;

- 11:29 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

16.03.2007., petak

Origami izložba,Nagoya st.,travanj 2006.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
- 22:37 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

13.03.2007., utorak

Rage Against The Machine-Killing In The Name Of


- 18:19 - komento o nokoshite kudasai (11) - Isprintaj - #

12.03.2007., ponedjeljak

General Nogi Maresuke(1849-1912)

Image Hosted by ImageShack.us

General Nogi,pobjednik nad Rusima u Port-Arthuru 1905.,snimljen
13.rujna 1912.neposredno prije samoubojstva.Razlog za samoubojstvo
je smrt cara Meijija 30.srpnja iste godine.Dok su ga snimali on zna da će
uskoro umrijeti jer je tako odlučio,ali mi to ne vidimo.Zajedno s njim,
skončala je i njegova supruga,i slikala se,ali na žalost nisam našao njenu
sliku na interpletu.Fascinira njihovo držanje,i prihvaćanje smrti na tako
dostojanstven način.Smrti koju su sami izabrali,jer njima nema života bez
njihova cara kojeg više nema.Ubili su se na dan careva sprovoda
________________________________________________________________
* post potaknut tekstom i slikama iz knjige Barthes,Carstvo znakova,Zagreb,1989.
Vidi za generala Nogija,Axis history forum
- 00:25 - komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

11.03.2007., nedjelja

Hanzo,blog o samurajima

Image Hosted by ImageShack.us

Hanzo je blog o samurajima,njihovom svakodnevnom životu,prehrani,odjeći,oružju,bitkama...
...odnedavno možete i neki moj tekst naći na ovom blogu,
Hvala Hanzu na mogućnosti prostora na njegovom blogu,
Domo Arigato Gozaimashita !

Image Hosted by ImageShack.us
- 19:51 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

Tsumebara,nametnuti seppuku

Image Hosted by ImageShack.us

Događaj koji je nazvan Sakai incident(jap.Sakai jiken) dogodio se 15. veljače
1868.Trinaest francuskih mornara ubijeno je u blizini Osake.Francuski konzul
Leon Roches,tražio je i dobio od nove carske vlasti na čelu sa carem Meijijem
(živio,1852-1912;vladao,1867-1912),primjernu kaznu za počinitelje:dvadeset
vojnika iz garnizona u Sakaiju bili su osuđeni na tsumebaru,prisilni harakiri
(seppuku,raspor trbuha mačem).Ceremonija je organizirana u prisutnosti
konzula i jedne delegacije francuskih mornara.Počeli su raspori trbuha.Kod
jedanaestog,Leon Roches,kojem je došlo mučno,digao se sa svog mjesta gdje
je sjedio i napustio dvoranu.Ceremonija je prekinuta,a devet preživjelih je
kasnije pomilovano.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Sakai incident,15.veljače 1868.

Mori Ogai,koji 1914. iznosi činjenice za Sakai jiken,diskretno se,ali primjetno ponosi
junaštvom Japanaca i uočava slabost koja se može pripisati osjetljivim živcima stranog
konzula.Vojnici o kojima je riječ nisu čak ni bili samuraji po rođenju,a plemićke titule
dodijeljene su im posmrtno.

Image Hosted by ImageShack.us

Godine 1873. tsumebara kao smrtna kazna izbrisana je iz novog kaznenog zakona,
a seppuku je nastavio postojati kao dragovoljna gesta,nezavisna od pisanih zakona.
O izmjenama japanskih zakona pod francuskim,njemačkim i američkim utjecajima može
se pročitati odlično djelo Node Yoshijukija,Introduction au droit japonais(Uvod u japansko
pravo),Pariz,Dalloz,1965.

Image Hosted by ImageShack.us
________________________________________________________________________
* Izvor za tekst,Pinguet,Dragovoljna smrt u Japanu,Sremski Karlovci,1990.,str.159,fusnota;
- 18:32 - komento o nokoshite kudasai (2) - Isprintaj - #

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Izišao je Novi Broj Yoshi MangAnime Japanzine !

Sadržaj:

Manga i Anime

* Najave
* Air the Movie
* Fushigi Yuugi
* Kare Kano
* Excel saga
* Ayashi No Ceres
* Saikano
* Nodame Cantabile
* Rizelmine
* Perfect Blue
* Onegai Teacher

Film

* Filmske vijesti
* Azijski filmovi Žutog titla
* Takeshi Katano's Dolls
* Beutiful Life
* J-Dorama

Igre

* Igre Za Valentinovo
* Silent Hill

Glazba

* Shounen Knife
* Maaya Sakamoto

Kultura

* Tema broja: Valentinovo
* Kakizome 2007
* Usagi Yojimbo
* Fanart/Fanfiction
- 15:53 - komento o nokoshite kudasai (6) - Isprintaj - #

Swing Girls,2004.

Image Hosted by ImageShack.us

Redatelj:Shinobu Yaguchi(Isehara,Kanagawa,30.05.1967.)
Režirao:Hadashi no pikunikku,1993;Himitsu no Hanazono,1996;Adorenarin doraibu,
1999;One Piece,1999;Waterboys,2001;Parco Fiction,2002;

Teenegerska komedija u kojoj su mlade glumice morale učiti svirati za ove uloge,
a konačan rezultat brzinske edukacije može se čuti upravo u samom filmu,gdje
su sve glazbene izvedbe autentične.Cure su film promovirale serijom koncerata
po Americi i Japanu.


- 00:43 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

10.03.2007., subota

Japanski jezik,nihongo


- 22:01 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

08.03.2007., četvrtak

Dugave se vide iz visina ,to su riječi Jurja Gagarina !


- 23:59 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

07.03.2007., srijeda

O japanskom jeziku i pismu,nihongo

Image Hosted by ImageShack.us

Japanci kao pismo koriste kineske znakove kanji-je od 5. st.Pismenost je 99 %,
iako je japansko pismo jedno od najtežih na svijetu.Potrebno je naučiti između
1500 i 2000 znakova,iako ih ima oko 40.000.Osim kanjija japanci koriste dva
fonetska slogovna pisma hiragana i katakana,te latinično pismo koje nazivaju romaji.
Tekstovi u Japanu uglavnom koriste i kombiniraju sva četiri pisma.


--------------------------------------------------------------------------------------


Hiragana,"ženska kana(slog)",koristi se za "domaće" japanske riječi;

Image Hosted by ImageShack.us


Katakana,"muška kana",koristi se za strana imena i strane riječi

Image Hosted by ImageShack.us


--------------------------------------------------------------------------------------


Iako se kaže da japanski jezik pripada Altajskoj i Korejskoj grupi jezika,
do danas to nije do kraja dokazano.Također japanski jezik sadrži i snažne
polinezijske,malajske,ainu i druge komponente,na koje su kasnije nadodani i
kineski i zapadni utjecaji.
Koliko je japanski jezik bogatiji od evropskih jezika može se vidjeti u riječima
koje opisuju osjećaje,dojmove,atmosferu.Kao primjer osjetljivosti japanaca na
prirodne pojave,na vrijeme može poslužiti veliki broj riječi za različite tipove
kiše:
murusame - prolazni pljusak
shigure - pljusak u kasnu jesen ili ranu zimu
yudachi - večernji pljusak
samidare - kiša u rano ljeto
baiu - atmosfera kišnog doba u rano ljeto
shu-u - jak pljusak
harusame - proljetna kiša
hisame -ljetna kiša
konukame - sitna kišica
itd.,itd.
Još su finije dinstikcije npr. za razne riječi koje označavaju vlažnost:
nureru,shimeru,shitoru,,uruou.Shimeru je stupanj vlažnosti pri kojoj se
više ne može upaliti šibica;shitoru,ako se kišobran još nije osušio;uruou,
ako je nešto što "treba biti" mokro postalo mokrim(npr. mlado zelenilo na
proljenoj kiši);nureru,je za veći stupanj vlažnosti od nabrojenih.Slično je i
s bojama:npr.ao,kon,ai,sorairo,mizuiro,asagi,moegi,hanao...sve ove riječi
ukazuju na plavu boju...

...nastavak slijedi u dogledno vrijeme...
______________________________________________________________
* izvor za tekst,Devide,Haiku,Zagreb,1985.,str.62;
- 20:55 - komento o nokoshite kudasai (17) - Isprintaj - #

06.03.2007., utorak

Odnos japanaca prema smrti

Image Hosted by ImageShack.us

O životu i smrti

Rođenje i smrt ne postoje kada se Budha nalazi unutar rođenja i smrti.
Kada se Budha ne nalazi unutar rođenja i smrti,rođenje i smrt nas ne
zavaravaju.

Gasan i Tozan,zen učitelji

Ako bi netko tražio Budhu(budnost) izvan rođenja i smrti,bio bi poput
čovjeka koji svoja kolica okreće k sjeveru kad želi ići na jug ili se kreće prema
jugu pokušavajući da ugleda zvijezdu Sjevernjaču.Ako tako postupate,uvećaće
se spone rođenja i smrti i zametnut će te put prema slobodi.
Shvatite da rođenje i smrt nisu drugo do sama nirvana.Ne postoje rođenje i smrt
od kojih se treba osloboditi niti nirvana kojoj treba težiti.Ako spoznate ovo,po
prvi put bit će te slobodni od rođenja i smrti.
Nemojte misliti da život prelazi u smrt.Život je samo jedan položaj u vremenu sa
svojim prije i poslije.Stoga se u Budhinom nauku život smatra "nerođenim".
I smrt je samo jedan položaj u vremenu sa svojim prije i poslije.Zato se i smrt
smatra "ne-smrću."
U životu postoji samo život,u smrti postoji samo smrt.Stoga,kada je život tu,
to je život,kada je smrt tu,to je smrt.Ni jedno,ni drugo ne treba ni izbjegavati,
ni priželjkivati.
Rođenje i smrt sam su život Budhe(život budnosti).Ukoliko se trudite da se od
njih oslobodite izgubit će te Budhin život.I ako nastojite da ih shvatite izgubit će
te Budhin život i ostat će te samo sa njegovom praznom ljušturom u rukama.
Ali,ako ne priželjkujete niti odbacujete ovaj život ući ćete neposredno u duh Budhe
(duh budnosti).
Nikako ne pokušavajte da ga shvatite razmišljanjem ili izrazite riječima.Ako dopustite
da se prianjanje uz duh i tijelo spontano povuče dospijet će te u područje Budhe
(budnosti) i sve što činite bit će Budha(budno).Tako ćete se osloboditi rođenja i smrti
i bez napora i brižnosti postati Budha(budni).Ako je tako,što još može biti smetnja
vašem duhu ?
Put do budnosti je lak.Ne potičite zlo,ne prianjajte uz život i smrt,radite za dobro svih bića,poštujte starije i budite puni razumnjevanja prema mlađima,oslobodite se strepnji
i nadanja,briga i tuge.To se naziva Budhom(budnosti).Ne tražite ništa drugo.

*autor teksta:Dogen Zenji(1200-1253),osnivač Soto škole zena i najznačajniji zen učitelj u japanskoj povijesti(vidi,dolje)

Image Hosted by ImageShack.us
- 21:22 - komento o nokoshite kudasai (14) - Isprintaj - #

05.03.2007., ponedjeljak

Led Zeppelin,Communication Breakdown



Ovu vožnju sam našao slučajno,idealna kombinacija Tokyo i Led Zeppelin...Ideš !!!!!!!!!!
- 22:25 - komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

Kada je bit u potpunosti shvaćena,život se odvija sam od sebe

Image Hosted by ImageShack.us

...prakticirati zen je kao bacanje snijega u bunar...

Image Hosted by ImageShack.us

...zen je vječna akcija u vječnom mirovanju...

Image Hosted by ImageShack.us

Jednom prilikom vidjevši nekog redovnika prvi put u dvorani za meditaciju,
Joshu ga upita:Jesam li te ikada vidio ovdje ?
Ne,majstore.Niste.Odgovori ovaj.
Evo ti onda šalica čaja.Reče mu Joshu.
Okrenuvši se,Joshu upita drugog redovnika:
Jesam li te ikada vidio ovdje ?
Dakako da jeste,odgovori redovnik.
Onda evo ti šalica čaja.
Malo poslije,upravitelj hrama upita Joshua:
Zašto odgovarate ponudom čaja bez obzira što odgovore na vaša pitanja ?
Upravitelju jesi li još ovdje ?
Naravnio majstore !
Evo,ti onda šalica čaja.

Image Hosted by ImageShack.us
- 21:59 - komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #

04.03.2007., nedjelja

Image Hosted by ImageShack.us

Jedna od najpopularnijih priča u Japanu,ako ne i najpopularnija
je povijesna priča o 47 ronina.Naziv te priče je "Riznica lojalnih
vazala" ili Chushingura.Obrađena je bezbroj puta u kazalištu
kabuki,bunraku i joruri,te na TV(kao serija) i filmu.Samo između
1907. i 1925.snimljeno je 45 igranih filmova na ovu temu.

Image Hosted by ImageShack.us

U proljeće 1701.godine(13.godine ere Genroku),za vrijeme
113.jap.cara Higashiyame(živio,1675-1710,vladao,1687-1709),
povjereno je plemiću Asano Takumi no Kamiju,vlastelinu dvorca
Ako,da prihvati i ugosti carskog poslanika iz Kyota na shogunovu
dvoru u Edu(danas Tokyo).Ta je obveza bila znak velikog povjerenja
i časti,i Asano je,da bi je dostojno mogao ispuniti,potražio poduku
u finesama ceremonijala propisanog za takvu prigodu.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Asano Takumi no Kami

Image Hosted by ImageShack.us

gore,dvorac Ako

Za učitelja ceremonijalnih manira izabran je stručnjak za takve stvari,
visoki plemić Kotsuke no Suke.U znak priznanja za njegov trud Asano
mu je ponudio uobičajene poklone,ali je Kotsuke smatrao da su
nezadovoljavajući pa je počeo,isprva suspregnuto a potom sve
oštrije i surovije,vrijeđati Asanoa i izvrgavati ga ruglu.Dok je mogao,
Asano je to trpio jer je Kotsuke bio znatno višeg ranga nego on.
Kad su uvrede prevršile svaku mjeru,ne mogavši se više suzdržati,
Asano je potegao mač i udario na Kotsukea - ovaj se izmakao i prošao
s lakom ozljedom;i dok su prisutni zadržali Asanoa da ne ponovi udarac
i ne ubije Kotsukea,on je pobjegao.

Image Hosted by ImageShack.us

Incident se zbio u granicama shogunova dvora i kao takav ne bijaše samo
nedopustiv,nego i neoprostiv.Po shogunovoj zapovijedi Asano je iste večeri
morao počiniti seppuku(harakiri);imanje mu je bilo zaplijenjeno, a njegovi
vazali raspušteni-postali su ronini;lutajući samuraji bez gospodara.

Image Hosted by ImageShack.us

Iako je zakon,u takvim okolnostima,već u ono vrijeme zabranjivao krvnu osvetu,
tradicija ju je imperativno zahtijevala.Iznevjeriti je bila bi sramota i kukavičluk;
time se mogao steći samo prijezir društva.Ni jedan samuraj onog doba ne bi ni
pomislio da se odrekne toga imperativa.I tako su bivši Asanovi vazali odlučili da
ubojstvom Kotsukea osvete svoga gospodara.
Kotsuke je,dakako,dobro znao što mu prijeti.Unajmio je brojne uhode i doušnike
da u stopu prate ronine.Ali su i oni bili na to spremni.Razišli su se u razne krajeve
Japana;većinom u Edo.Nekolicina ih se počela baviti raznim obrtima(tesarskim i
drugim)da kad-tad iskoriste priliku i uđu u Kotsukeov dvorac;da bi upoznali raspored
njegovih prostorija i naučili nešto o karakteru njegovih vazala i slugu.Trebalo je,naime,
da skupe što više podataka koji će biti dragocjeni kad dođe "dan D".Sam vođa 47 ronina,
Oishi Kuranosuke,bio je pod najoštrijom prismotrom i morao se najviše čuvati.Da bi otklonio sumnje,dotad uzorna glava svoje obitelji,odao se pijanstvu,počeo je obilaziti javne kuće i družiti se javno s prostitutkama;naposljetku je otjerao svoju ženu i svu djecu osim najstarijeg,petnaestogodišnjeg sina Chikare.Jednom se prilikom,kad je
Kuranosuke pijan zaspao na cesti, neki samuraj iz Satsume zgrozio vidjevši ga:kako može provoditi ovako besraman život umjesto da misli na osvetu svog gospodara !
Nakon što ga je izvrijeđao,a ovaj zaspao,pljunuo mu je u lice i stao mu drvenom sandalom na glavu.

Image Hosted by ImageShack.us


gore,Oishi Kuranosuke Yoshio,vođa četrdesetsedmorice
ronina;sliku je 1864. naslikao Toyokuni III


Sve su to Kotsukeove uhode javljale svom gospodaru i on je,
malo po malo,popuštao u svom oprezu.Čak je i tastu vratio
glavninu ratnika koje mu je ovaj bio unajmio kao čuvare.
Jedan se od urotnika oženio kćerkom graditelja Kotsukeova dvorca
i tim se lukavstvom dokopao i detaljnih planova zgrade.Pripreme su
privedene kraju...
Nisu prošle ni dvije godine od Asanove smrti,a 47 je ronina podijeljeno
u dvije skupine koje su provalile u dvorac Kotsuke no Sukea.Zauzeli
su ga nakon kratke i krvave borbe u kojoj ni jedan napadača nije pao !
Kotsuke se bio skrio u zidnu nišu neke pokrajnje,dvorišne zgrade i
urotnici su već pomislili da im je uspio pobjeći.Poslije su ga ipak našli.
S obzirom na njegov visoki plemićki rang ponudili su mu da umre časno,
od vlastite ruke-da počini seppuku kao njihov pokojni gospodar.Ali je
Kotsuke za to bio preslab,pa mu je Kuranosuke odsjekao glavu istim
onim mačem kojim je Asano morao sam sebi rasporiti utrobu.
Nakon toga svi su urotnici,od najstarijeg 77-ogodišnjeg do najmlađeg,
tada 16-ogodišnjeg Kuranosukeova sina,s Kotsukeovom glavom u kanti,
pošli do hrama Sengaku-ji gdje je bio grob njihova gospodara Asanoa.
Oprali su glavu od krvi i stavili je na grob.Poslije toga Predali su se vlastima
i čekali na osudu.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Običan puk tj. jedan veliki dio društvene javnosti s neskrivenim je
simpatijama stao uz ronine-osvetnike,no zakon je nalagao drugačije,i
shogun je ronine osudio na samoubojstvo.Svih 47 ronina počinilo je
seppuku i pokopani su u istom hramu Sengaku-ji kao i njihov gospodar Asano.
Jednog je dana na njihove grobove došao onaj samuraj iz Satsume koji je
svojedobno izvrijeđao i pljunuo na Kuranosukea.Ispričao mu se zbog nezaslužene
uvrede koju mu je nanio i sam počinio seppuku.I on je pokopan uz ronine.

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Sengaku-ji,Shinagawa,Tokyo

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Sengaku-ji,Shinagawa,Minato-ku,Tokyo

Image Hosted by ImageShack.us

gore,grob Asanoa Naganorija,Sengaku-ji

Image Hosted by ImageShack.us

gore,grobovi 47-orice ronina,njihova gospodara Asanoa i samuraja iz Satsume

Image Hosted by ImageShack.us

gore,posjet i odavanje počasti grobovima samuraja

Hram Sengaku-ji još i danas čuva pojedine osobne predmete ronina i njihovo
primitivno oružje koje su sami izradili da njegovom kupnjom ne pobude sumnju
Kotsukea.Sačuvano je i nekoliko isprava;među njima dokument od kojeg su svi
urotnici - pošavši u akciju - pnijeli sa sobom po jedan primjerak,i još jedan što
su ga,s glavom Kotsukea položili na Asanov grob.Dokumenti su pisani vrlo visokim i
dostojanstvenim jezikom kojeg se finese,na žalost,u prijevodu neizbježno gube.
Evo teksta prvog dokumenta:

"Prošle godine,trećeg mjeseca,Asano Takumi no Kami,prigodom prihvaćanja i brige
za carskog poslanika,bio je silom okolnosti natjeran da u dvorcu napadne i rani
velikaša Kotsuke no Sukea,da bi osvetio uvredu koja mu je bila nanesena.Učinivši to,
ne uzimajući u obzir dostojanstvo mjesta i prekršivši na taj način propise vladanja,
bio je osuđen da počini seppuku,a njegovo imanje i dvorac Ako zaplijenila je država.
Njegovi ih vazali predadoše službenicima koje shogun ovlasti da ih preuzmu.Nakon
toga Asanovi su se vazali razišli.Za vrijeme svađe prisutni su visokodostojnici spriječili
Asano Takumi no Kamija da provede naum i ubije svog neprijatelja,velikaša Kotsuke
no Sukea.Tako je Asano no Kami umro ne osvetivši se,a to je bilo iznad onog što bi
njegovi vazali mogli podnijeti.Nemoguće je ostati pod istim nebom s neprijateljem
gospodara ili oca;iz tog smo razloga odlučili izjaviti neprijateljstvo osobi tako visokog
položaja.Danas ćemo napasti Kotsukea no Sukea,da bismo ispunili čin osvete koji
započe naš mrtvi gospodar.Ako nam častan čovjek nađe izginula mrtva tijela,s
poštovanjem ga molimo da otvori i pročita ovaj dokument."
"Petnaeste godine razdoblja Genroku,12.mjeseca.
Potpisano,Oishi Kuranosuke,vazal Asano Takumi no Kamija i četrdesetšestorica
ostalih."

Drugi dokumet glasi ovako:

"Petnaeste godine razdoblja Genroku,12.mjeseca,15.dana.Danas smo
došli ovamo da se poklononimo,nas četrdesetsedmorica,od Oishi
Kuranosukera do vojnika pješaka Terasaka Kichiyemona,svi sretni da
za vas položimo svoje živote.Ovo s poštovanjem proglašavamo časnom
duhu našeg mrtvog gospodara.Četrnaestog dana trećeg mjeseca prošle
godine naš je poštovani gospodar izvolio napasti Kotsukea no Sukea,
iz razloga koji nam nije poznat.Naš je poštovani gospodar okončao svoj
život,no Kotsuke no Suke je živio.Iako strahujemo da se nakon dekreta
što ga je proglasila vlada ova naša zavjera neće svidjeti našem poštovanom
gospodaru,usprkos tome mi,koji smo jeli od vaše hrane,ne bismo mogli
- a da ne pocrvenimo - ponoviti stihove "Ne treba da živiš pod istim nebom,
niti da hodaš istom zemljom s neprijateljem svoga oca ili gospodara",
niti bismo se usudili napustiti pakao i pojaviti se pred vama u raju,
ako ne bismo proveli osvetu koju ste vi započeli. Svaki nam se dan
dok smo čekali činio kao tri jeseni.Zaista,koračali smo snijegom
čitav dan, ne,dva dana,i samo smo jednom okusili jelo.Stari i oronuli,
bolesni i slabi,svi su rado došli da polože svoje živote.Ljudi nam se
mogu smijati kao skakavcima što vjeruju u snagu svojih ruku i tako
sramote svog poštovasnog gospodara;ali nismo mogli zaustaviti naš
čin osvete.Posavjetovavši se prošle noći,predveli smo velikaša Kotsuke
no Sukea do vašeg groba.Ovaj mač kojim je naš poštovani gospodar
prošle godine učinio veliki čin i povjerio ga našoj brizi,sada vraćamo.
Ako je vaš plemeniti duh sada prisutan pred vašim grobom,molimo vas,
da kao znak(da ste nas vidjeli) uzmete mač i da udarivši njime vašeg
neprijatelja po drugi put,zauvijek raspršite vašu mržnju.Ovo s poštovanjem
izjavljuje četrdesetsedmorica ljudi."

Grobovi četrdesetsedmorice samuraja bili su stalno mjesto hodočašća i
pravo svetište za japance.Osveta 47 ronina pokazala je da da je još
uvijek bio živ samurajski duh,duh Yamato,iako je zemlja već više od
sto godina živjela u miru,bez ratova među klanovima.Još je 1868.godine
počinio na grobovima lojalnih vazala seppuku jedan samuraj.
Usprkos grozoti toga krvavog događaja ni mnogi zapadni komentari
osvete 47 ronina - sve do ovog stoljeća - nisu mogli sakriti
divljenje pred odanošću Asanovih vazala.



* tekst priče Chushingura iz knjige prof.Devidea,"Japan-tradicija i suvremenost",Zagreb,1975.
- 20:35 - komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

03.03.2007., subota

I još malo o Hina matsuri...

Image Hosted by ImageShack.us

Danas je u etnografskom muzeju na Mažurancu bio predstavljen
Hina matsuri,Dan djevojčica ili Dan lutaka.Ovaj dan se još naziva
Momo no sekku ili Dan breskve.Bilo je dosta ljudi,a prostor mali.
Bilo je moguće kušati neke od japanskih delicija,a supruga japanskog
veleposlanika gosp.Shirakawa otpjevala je jednu tradicionalnu pjesmu
koja se pjeva na ovaj praznik.Bilo je odlično,kratko,ali slatko.Onima
koji nisu bili,a željeli bi,budite strpljivi do iduće godine kada će opet biti
upriličeno obilježavanje Hina matsuri u etnografskom muzeju.

Image Hosted by ImageShack.us



slobodno zapjevajte...
- 15:52 - komento o nokoshite kudasai (18) - Isprintaj - #

Onibaba,1964.

Image Hosted by ImageShack.us





Odličan crno-bijeli film redatelja Kanetoa Shindoa koji je napisao i scenario.
Ukratko,Japan,14.stoljeće,vrijeme je neprestanih ratova,zemlja je opustošena,
muškarci su na ratištima,žene su prepuštene same sebi,svakodnevna potraga
za osnovnim ljudskim potrebama u borbi s frustracijama...
...Ima tu i drame,i horora,a i dobrog tipično japanskog humora...
Film je prikazan 2005. u ciklusu japanskog filma u Zagrebu.

Režija: Kaneto Shindô, 1964,igrani,c/b,103 minute;
Uloge: Nobuko Otowa, Jitsuko Yoshimura, Kei Sato, Jukichi Uno, Taiji Tonoyama.
Scenarij: Kaneto Shindô
Fotografija: Kiyomi Kuroda

Image Hosted by ImageShack.us
- 11:10 - komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

02.03.2007., petak

Waterboys,2001.

Image Hosted by ImageShack.us

Redatelj:Shinobu Yaguchi
Rođen:30.05.1967.,Isehara,Kanagawa

Japanski redatelj i scenarist,snimio je filmove:Hadashi no pikunikku(1993),
Himitsu no hanazono(1996),Adorenarin doraibu(1999),One Piece(1999),
Waterboys(2001),Parco Fiction(2002) i Swing girls(2004).

God.,2001,igrani,boja,90 minuta.

Uloge: Satoshi Tsumabuki, Hiroshi Tamaki, Akifumi Miura, Koen Kondo, Takatoshi Kaneko .
Scenarij: Shinobu Yaguchi
Fotografija: Yaguchi Shinobu, Yuichi Nagata


Moram priznati da sam na početku filma bio pomalo skeptičan,ipak,iz kino dvorane
sam izašao zadovoljan filmom.Urnebesna komedija(barem na momente) u kojoj se
grupa srednjoškolaca prijavivši na natjecanje u sinhroniziranom plivanju pokušava
što bolje pripremiti.U tome im pomažu lokalni transvestiti i dreser dupina iz gradskog
akvarija(sigurno je to bio ključni faktor koji im je doneo prevagu).Blesavo i otkačeno.

Image Hosted by ImageShack.us


- 00:01 - komento o nokoshite kudasai (18) - Isprintaj - #

01.03.2007., četvrtak

Nipponia

Image Hosted by ImageShack.us

Posjetite-NIPPONIA
...možete Nipponiju nabaviti i u Zagrebu u tiskanom obliku...

Image Hosted by ImageShack.us
- 20:33 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

Poziv na koncert Hiroyo Imagawe i Mihaela Paara

Pijanistica Hiroyo Imagawa (Japan) i klarinetist Mihael Paar (Hrvatska)
nastupit će u srijedu 7.ožujka 2007.godine u Preporodnoj dvorani
palače Narodnog doma u Zagrebu u 20 sati.Koncert u organizaciji
Koncertne direkcije Zagreb,šesti je koncert iz ciklusa Piano pianissimo
u kojem se predstavljaju domaći i gostujući solisti,te manji komorni
sastavi.Na programu su klasici literature za klarinet i klavir:Brahmsova
Sonata br.1,Gershwinova 3 Preludija,Lovregliova Fantazija na Traviatu,
Klobučareva Suita,Benjaminov Le Tombeau de Ravel te Poulencova Sonata.
Hiroyo Imagawa i Mihael Paar,nastupit će također i u Samoboru (5.ožujka)
te Velikoj Gorici(8.ožujka)u okviru ciklusa Glazbeni prsten Zagrebačke županije.
Osim želje za postizanjem visokih umjetničkih dometa,ovim bi koncertima
glazbenici željeli dati svoj mali doprinos jačanju japansko-hrvatskih veza.

Više o umjetnicima može se pronaći na www.mihaelpaar.com te www.hiroyoimagawa.com,
a više o samom ciklusu na www.kdz.hr

Mihael Paar, Performing Artist - Clarinetist
Visit http://www.mihaelpaar.com/ - Official Site For The Award Winning Clarinetist Mihael Paar
- 19:38 - komento o nokoshite kudasai (0) - Isprintaj - #

Koncert prijateljstva

Image Hosted by ImageShack.us


S radoscu Vas pozivamo na "Koncert prijateljstva", dana 8. ozujka 2007,
u Velikoj dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda, Gunduliceva 6,u 20 sati


Maria Loidl, sopran

Sandra Hrascanec, mezzosopran

Naoko Mori, klavir

Na programu su djela: H. Sugiyama, T. Rentaro, I. Tatsuko, K. Hirai, D. Pejacevic, I. Lang, I. Zajca, R. Stolza, F. Lehara, A.Kabilja, A. Steinbachera, kao i popularne backe (Wiener Lied) i zagrebacke popijevke

Svecani pokrovitelj koncerta je Japansko veleposlanstvo u RH, a omogucili su ga Gradski ured za kulturu-Zagreb, Austrijski kulturni forum, Grad Bec i Hrvatsko-japansko gospodarsko i kulturno drustvo.

Ideja je krenula od vec postojeceg prijateljstva na
relaciji Zagreb-Bec-Kyoto i medjusobne interkulturalne
razmjene spomenutih gradova a koju izuzetno potice i
promovira i sama EU.

Namjera je ujedno i sacuvati tipicno "zagrebacki
stih"; omoguciti zagrebackoj publici usporedbu sa
beckim - Wiener Liedom i austrijskom tradicijom na
koju su Becani izuzetno ponosni i koju aktivno
odrzavaju i marljivo rade na njenom ocuvanju. A i
financijski biljeze pozitivu u kombinaciji sa
turistickim sektorom.

Zagrepcani bi mogli uciti na primjeru i ne dopustiti
da se ugasi taj dio gradske tradicije i kulture.

Izvodjaci ne samo da ce nam
priustiti neuobicajen i zanimljiv program, vec ce
nastojati da je publici i zabavno tijekom koncerta.

Dakle, 8. ozujka u HGZ-u :))
- 19:31 - komento o nokoshite kudasai (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Srpanj 2022 (1)
Svibanj 2022 (4)
Siječanj 2019 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (6)
Svibanj 2017 (1)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (4)
Veljača 2017 (10)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (8)
Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (10)
Ožujak 2016 (1)
Siječanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (2)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (4)
Kolovoz 2014 (3)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (1)
Travanj 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (2)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (1)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (1)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (6)
Veljača 2013 (4)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (2)
Studeni 2012 (5)
Listopad 2012 (8)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (4)
Lipanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (6)
Ožujak 2012 (7)

Komentari On/Off

Opis bloga

Yokoso ! Irasshaimase : D
Dobro došli :)



Dobro došli na Japan-blog,
dnevni boravak jednog
nihonkichigai-ja !

japan i ostale điđe, baje;
99,99 % Japan; 0,1% sve ostalo;
nihonkichigai, u slobodnom prijevodu - luuuuud za japanom XD


bce797cc1bf

carstvoznakova@gmail.com



linkovi

nihonkichigai blog (početak)

japan gif

blogovi direktora nihonkichigai
i hagakure svemira


hrvatsko - japanski centar
carstvo znakova
hagakure - skriveno u lišću
nihon no rekishi tj. japanska
povijest od jučer do danas
nihonkichigai - profil blog

japan channel na you tubu

vijesti iz Japana

japan fresh news
japan today
japan times



japanske željeznice JR



HyperDia | Timetable and Route Search in Japan

Japan Railways Group, wikipedia
The Japanese Railway Society
Japan Rail Forum
forum (vlakovi,stanice,tram,
busevi...)












gore, Kumiko Yamaguchi - Yankumi, zaštitnica nihonkichigai bloga i svih blogova nihonkichigai Svemira



slogani i miljokazi

beskrajna zahvalnost svim bićima u prošlosti,
beskrajna dužnost svim bićima u sadašnjosti,
beskrajna odgovornost svim bićima u budućnosti



Kad luk se tvoj slomi
i strelica nemaš više
tad gađaj,gađaj cijelim svojim bićem

pjesma zen majstora Bukko Kokushija



Živa bića su bezbrojna - zavjetujem se da ću ih sve spasiti
Strasti su neugasive - zavjetujem se da ću ih sve ugasiti
Učenje (Dharma) je beskrajno - zavjetujem se da ću njome ovladati
Put budnosti je nenadmašan - zavjetujem se da ću ga dosegnuti

četiri zavjeta Boddhisatve



"Japanski običaji zapadnom čovjeku čine se vrlo čudnim i stranim.U prvo vrijeme čovjek bi pomislio da se nikada neće naviknuti na njih.No,kada se privikne,često ih smatra i boljim od svojih."

Otac Pedro Arrupe(1907-1991),
28.nasljednik sv.Ignacija
Loyole i vrhovni poglavar
Družbe Isusove,podrijetlom
Bask,djelovao u Japanu
27 godina(1938-1965);
objavio knjigu "Taj nevjerojatni Japan",
Zagreb,1978.




"Zanimanje za Japan na Zapadu posljednjih desetljeća je upravo simbol snage onih ljudi Zapada koji se ne boje da će izgubiti vlastitu individualnost ako upoznaju i druge vrednote pored onih koje su stvorili njihovi preci.To je zanimanje pored ostalog i jamstvo da se Istok i Zapad mogu razumjeti i da će međudjelovanjem i razmjenom onog što su stvorili i jedan i drugi postati bogatijim ne samo što se tiče materijalnih dobara nego i spiritualnih, jer i ovdje i Istok ima što pokazati Zapadu,kao što je i Zapad imao što pružiti Istoku."

prof. Vladimir Devide








Photo by Satokica,2007.,9.svibanj;
Kumagaya-shi,Saitama-ken;




japanska zastava Hinomaru ili sunčev krug

Vidi dolje
Kimigayo, japanska himna
Izvodi:Yuki Koyanagi
(na klupi Japana sjedi
Ivica Osim
protiv Trinidada & Tobaga 2006.) i
Lijepa Naša,
Nurnberg,18.lipanj,2006.



hinomaru / kimigayo


putujte s katarinom u japan

linkovi,ostali

Forum.hr

indigo djeca
wim wenders


linkovi - Japan

japan,lifestyle
( Japan Hotels & travel Guide)
web japan
japan,wikipedia,hrv.
japan,wikipedia,eng.
japan - 101
japan,quirky
japan,forum

japan,regije

nihon no joyu

Yu Aoi



wikipedia
drama wiki
asian media wiki
eiga wiki


japan,foto galerije

little frog galerija
japan photo stock
japan,foto galerija,benoa
fotografije japanskih gradova
50-ih godina

japan,foto galerija jedne amerikanke (koja je bila i u hrvatskoj)
foto galerija japana dana hellera
fotografije japanskih gradova
C & L galerija

japan 20. st.,fotografije i filmovi

gradovi japana,linkovi

tokyo (edo)
tokyo,wikipedia
tokyo essentials
tokyo photo
edo,virtual tour
tokyo,panoramske fotografije

kyoto (heian-kyo,miyako)
kyoto city web
kyoto,turizam i kultura
kyoto, japan-guide

kumagaya
kumagaya,info
kumagaya city
kumagaya,wikipedia

nihon no rekishi, japanska povijest
tri kraljevstva (Indija,Kina, Japan)
kronološki pregled japanske povijesti by nihonkichigai
samurai,arhiva
Japan,1895-1945

glazba

Scandal,ženski pop band



Scandal,wikipedia
Scandal,web stranica
Scandal,you tube

hrvatska-japan,linkovi
hrvatsko japansko društvo
haiku društvo
japansko veleposlanstvo,hrvatska,vidi i ovdje
japanski centar

nihon-kuroachia,linkovi
japan-croatia association,tokyo,eng.
japan-croatia association,
tokyo,eng.(isto društvo)

hrvatsko veleposlanstvo,japan

japanci u komšiluku
japanska ambasada u beogradu
japanska ambasada u sarajevu(samo adresa i tel.)
besno pile napada japan

nihon no kanojo

JHeat,arhiva

manganime

onemanga / Inuyasha

Japan,blogovi